Atuty studiów i program

studia menedżerskie

studia menedżerskie

200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego w 2016 r.
Uniwersytet w Warszawie powstał w 1816 r. z inicjatywy Stanisława Kostki Potockiego i Stanisława Staszica. Najpierw, w Księstwie Warszawskim, powstały: Szkoła Prawa i Szkoła Lekarska. W 1816 r. car Rosji i król Polski Aleksander I zezwolił na powstanie Uniwersytetu złożonego z 5 Wydziałów: Prawa i Administracji, Lekarskiego, Filozoficznego, Teologicznego, Nauk i Sztuk Pięknych. Dzisiaj UW jest najlepszą polską uczelnią, o międzynarodowym prestiżu. To miejsce magiczne na mapie Warszawy i Polski. UW kształci ok. 33000 studentów i zatrudnia ok. 6800 pracowników.
Atuty studiów
dla animatorów kultury:

• Świadectwo ukończenia studiów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego – największej polskiej uczelni humanistycznej, o światowej renomie.• Ww. dokument uprawnia do zajmowania kierowniczych stanowisk w instytucjach kulturalnych i artystycznych w całej Unii Europejskiej.• Wzór świadectwa jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych; Rozporządzenie Dz. U. Nr 103, z dnia 12.10.1993 r.• Doskonała kadra wykładowców Wydziału Zarządzania UW, Wydziału Prawa i Administracji UW, osobistości ze świata kultury, sztuki, nauki, przedstawiciele ogólnopolskich i międzynarodowych organizacji opiniotwórczych, dziennikarze itp.• Nowatorski program studiów 200 godz. dydaktycznych. • Zajęcia odbywają się przeważnie w co drugą sobotę miesiąca na Wydziale Zarządzania UW oraz w atrakcyjnych instytucjach kultury.• Materiały szkoleniowe w wersji papierowej i e-mailowej.• Bezpłatne uczestnictwo w szkoleniach organizowanych równolegle na Uniwersytecie Warszawskim.• Zajęcia studyjne: uczestnictwo w różnych przedsięwzięciach kulturalnych jak koncerty, wernisaże, konferencje itp.• Doskonałe warunki lokalowe: 4 aule, księgarnia, biblioteka, 2 czytelnie, internet, kawiarnie, restauracja, nowoczesna hala sportowa, parking strzeżony.• Obsługa studiów miła i profesjonalna.Serdecznie Państwa zapraszamy!

studia menedżerskieimg_1492 image

Program studiów

Programowi studiów przyświecają uniwersalne wartości: prawdy, dobra i piękna, wpisane w misję
uniwersalizmu będącego dewizą Uniwersytetu Warszawskiego – uczelni o międzynarodowym
autorytecie.

***

W programie nauczania studiów zaakcentowane są najbardziej poszukiwane przez pracodawców
cechy pracowników: kompetencje i kwalifikacje zawodowe, umiejętności praktyczne, uczciwość,
odpowiedzialność, kreatywność i zaangażowanie.

***

Ramowy program studiów

♦ Aplikacje mobilne dla kultury i nowe technologie cyfrowe.
♦ Finansowanie kultury w Polsce.
♦ Fundusze, dotacje, granty dla kultury i edukacji.
♦ Biznesplan i Strategia działania dla organizacji / instytucji kultury. Plan promocji.

♦ Formacja organizatorów życia kulturalnego:
• misja menedżera kultury we współczesnym świecie;
• dialog kultur w globalizującym się świecie naglącą potrzebą
i cywilizacją stosunków między narodami i państwami;
• podstawowe zasady etyki menedżerskiej.

♦ Prawo kultury i prawo autorskie:
• ważne ustawy prawne i dokumenty dla twórców
i organizatorów życia kulturalnego;
• zagadnienia prawa autorskiego wobec integracji
Polski z Unia Europejską;
• przykłady umów.

♦ Zarządzanie i ochrona dziedzictwa
narodowego i kulturowego w Polsce.

♦ Źródła informacji dla twórców poszukujących mecenasów, sponsorów i pracy:
• kontakty z mediami i instytucjami wspierającymi twórców i artystów;
• procedury uzyskiwania dotacji dla twórców i instytucji kulturalnych.

♦ Techniki autoprezentacji, savoir-vivre
i etykieta menedżera kultury.

♦ Zakładanie własnej firmy:
• forma prawna i procedura (NIP, REGON, RACHUNEK BANKOWY);
• ochrona danych osobowych; • prawa gospodarcze, handlowe i podatkowe.

♦ Organizacja przedsiębiorstwa:
• marketing = 5 x P;
• marketing instytucji non-profit;
• zachowania organizacyjne: motywacja,
przywództwo, kultura organizacyjna;
• przygotowanie i realizacja kampanii promocyjnej;
• sponsoring – przykłady umów sponsorskich;
• public relations i media relations.

♦ Prawo handlowe i prawo podatkowe.

♦ Warsztaty menedżerskie:
• twórca – lider zespołu;
• wybrane zagadnienia psychologii społecznej;
• techniki prowadzenia negocjacji i mediacji;
• sztuka komunikacji. Finanse i ekonomika firmy:
• skąd wziąć pieniądze na własny biznes?
• organizacje, agencje i fundusze pomocowe.

♦ Negocjacje.

♦ Wykładowcy i trenerzy biznesu:
• prof. dr hab. Jan Błeszyński
• prof. dr hab. Jerzy Miziołek
• prof. dr hab. Alojzy Z. Nowak
• dr hab. Piotr Morawski, prof. UW
• dr hab. Agnieszka Postuła, prof. UW
• dr Przemysław Deles
• dr Stanisław Kownacki
• doc. dr Robert Pietrusiński
• doc. dr Piotr Sokół
• dr Inga Maja Oleksiuk
• dr Agnieszka Rymsza
• mgr Zofia Kosińska
• mgr inż. Lucyna Krupa-Szado – trenerka biznesu
• mgr Maria Kujcys-Sołobodowska
• mgr Piotr Lignar
• mgr Michał Miedziński
• mgr Krzysztof Podstawka
• mgr Marek Waberski – trener biznesu
• mgr Monika Wierzchoń-Sarnecka
• mgr Sylwia Żółkiewska-Jaworek
• art. dypl. Paweł Lipnicki – trener biznesu

Partnerzy

 

TWOJA MUZA Nr 5 (48)/2011 r. 20.09.2011 NOWE SZANSE DLA ARTYSTÓW I LUDZI KULTURY (fragmenty) Maciej Stawujak

(…) Kultura staje się prestiżowym i luksusowym „towarem” na arenie międzynarodowej. Rzecz jasna – muzyka, teatr, czy sztuki plastyczne, to nie towar masowy, ale – wraz ze wzrostem zamożności naszego społeczeństwa – dziedziny te, stają się nie tylko enklawą „wrażliwców i dziwaków”, ale pełnoprawnymi elementami życia rozwiniętego, demokratycznego i nowoczesnego społeczeństwa. Tak oceniamy dzisiejszą sytuację na trudnym i coraz to bardziej konkurencyjnym rynku, w Polsce i na całym świecie. Lecz, dużej przenikliwości i intuicji wymagało widzenie tego tematu 10 lat temu, gdy nieomal cały nasz kraj skupiony był, li tylko na wzbogacaniu się, budownictwie, nauce języków obcych oraz na poznawaniu i doskonaleniu sztuki reklamy, promocji i marketingu. A właśnie blisko 10 lat temu rozpoczęła się historia pierwszych w Polsce, autorskich Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla twórców, artystów i animatorów kultury organizowanych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego – najlepszej polskiej uczelni, o światowej renomie. Wszystko, co nowe, zazwyczaj napawa obawą, czy misja się powiedzie? Czy znajdzie szeroki, społeczny odbiór i zrozumienie?.. Oczywiście, także ta inicjatywa, wymagała pełnego zaangażowania sił witalnych i intelektualnych pomysłodawcy i współorganizatora studiów, jakim jest Maria Kujcys-Sołobodowska. Osoba, która nie tylko dała pierwszy impuls całej idei kształcenia menedżerskiego artystów i animatorów kultury, ale również potrafiła swoją energią i organizacyjnym talentem utrzymać ją na rynku przez dziesięć lat. Związana od 20 lat z Uniwersytetem Warszawskim, sama będąc artystką i autorem oryginalnych prac naukowych z dziedziny muzyki – nie sposób tu nie wspomnieć, o pierwszej polskiej pracy biograficznej nt. „Jean Sibelius – twórca fińskiej muzyki narodowej” – nie ograniczyła się tylko do działalności twórczej. Jej liczne inicjatywy artystyczne, menedżerskie i charytatywne, wsparte świetnym zmysłem organizacyjnym, a przede wszystkim wielką pasją życia, czynią z niej prawdziwą pionierkę nowoczesnego zarządzania kulturą. (…)